Over ons

Duijvestijn Tomaten

Al meer dan vijftig jaar is Duijvestijn Tomaten een gepassioneerde teler van kwalitatief hoogwaardige en smaakvolle tomaten. Duurzaamheid en innovatie zijn voor ons altijd een rode draad geweest en het zijn dan ook belangrijke onderdelen van onze bedrijfsvoering. In de loop van de jaren hebben wij ons steeds meer gespecialiseerd in duurzame productie en in de ontwikkeling van nieuwe (tomaten)producten en gezonde voedselconcepten. Inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een van de meest innovatieve en duurzame tomatenkwekers van Nederland. We lopen voorop in de ontwikkeling van nieuwe, duurzame manieren om gewassen te telen, te sorteren en te verpakken. Ons doel is om uiteindelijk al onze processen circulair te maken.

Familiebedrijf

Op ons familiebedrijf in Pijnacker telen we momenteel op bijna vijftien hectare en produceren we jaarlijks ongeveer tien miljoen kilo tomaten. Dat doen wij met veel respect voor mens en milieu. Onze medewerkers werken met veel toewijding aan het kweken, verzorgen, oogsten, sorteren en verpakken van diverse soorten tomaten. Kwaliteit en smaak zijn ons ons altijd leidend. Om elk jaar de beste tomaten te kunnen oogsten worden deze met de hand geplukt en meerdere keren onderworpen worden aan strenge kwaliteitschecks.

Onze tomaten worden geleverd aan supermarkten, foodservice bedrijven, groothandelaren en speciaalzaken in Nederland en daarbuiten.

Beste tomatenteler van de wereld

In 2015 zijn wij uitgeroepen tot beste tomatenteler van de wereld, onder andere voor onze inspanningen op het gebied van aardwarmte en de ontwikkeling van een compleet nieuw energiebesparend kasconcept: de ID kas®.

Inmiddels zijn we niet meer alleen een tomatenteler, maar zijn we ook producent van ovengedroogde tomaten en  nieuwe, gezonde voedselconcepten.

Ons team

Ad van Adrichem

Aandeelhouder &
Algemeen Directeur

Ted Duijvestijn

Aandeelhouder &
Ambassadeur

Peter Duijvestijn

Aandeelhouder &
Supply Chain Manager

Ronald Duijvestijn

Aandeelhouder &
Manager Sorteren

Remco Duijvestijn

Aandeelhouder &
Business Controller

Daiva de Heus

HR Manager

Roos Zurel

PR & Communicatie

Irma Duijvestijn

HRM &
Kwaliteitszorg

Theo Balen

Boekhouding

Sylvia Duijvestijn

Administratie

Richard Enthoven

Manager Kwekerij & Teelt

Wim Scheffers

Manager Arbeid

Remy van Haaster

Biologie &
Assistent Manager Teelt

Jim Visser

Manager Sorteren & Verpakken
LogiFour

Richard Perlee

Manager Kleinpak
LogiFour

Arjan van Ettinger

Logistiek Manager
LogiFour

René Vijverberg

Manager QC
LogiFour

Silvia Hendriks

Administration
LogiFour

Geschiedenis

1963

Oprichting

Vader Leo Duijvestijn start in Honselersdijk een klein glastuinbouwbedrijf ter grootte van 15.700 m2 waar hij tomaten kweekt. Daar leren Ted, Peter, Ronald en Remco, de fijne kneepjes van het tuinbouwvak.

1963

1988

Overname

Ted, Peter en Ronald Duijvestijn nemen het glastuinbouwbedrijf over van hun vader en dopen het tot Gebroeders Duijvestijn Tomaten.

1988

1997

Uitbreiding

Al snel blijkt schaalvergroting noodzakelijk en besluiten we tot de bouw van een nieuw kassencomplex aan de Middenweg in Wateringen, met een glasoppervlakte van 45.000 m2. In datzelfde jaar treedt broer Remco eveneens toe tot het bedrijf.

1997

2001

Oprichting LogiFour

Om flexibel en efficiënt te kunnen leveren aan onze klanten richten we LogiFour op. Een gloednieuw verpakkings- en distributiecentrum waarmee we het sorteren en verpakken van de tomaten in eigen beheer hebben en we ook voor derden in elke gewenste verpakking (groot of klein) kunnen verpakken.

2001

2004

Verhuizing naar Pijnacker

De groeiende vraag naar kwalitatief hoogwaardig tomaten betekent een tweede noodzakelijke uitbreiding en we laten een nieuw en innovatief kassencomplex op onze huidige locatie in Pijnacker bouwen.

2004

2011

Start aardwarmte project

Om ons energiegebruik terug te dringen besluiten wij als een van de eerste telers van Nederland onze kassen te gaan verwarmen met geothermische energie. Hierdoor gebruiken we praktisch geen fossiele brandstoffen meer.

2011

2012

Ontwikkeling biobased verpakkingen en naamsverandering

We specialiseren ons steeds meer in duurzame productie en zetten ons in om onze afvalstromen te benutten. Van daaruit ontwikkeling we nieuwe verpakkingen op basis van tomatenstengels. De oude naam Gebr. Duijvestijn past hier niet meer goed bij. Datzelfde jaar veranderen we de naam naar Duijvestijn Tomaten.

2012

2013

Ontwikkeling duurzame droogoven en introductie Frezta®

Om verspilling nog meer tegen te gaan ontwikkelen we een speciale oven die tomatenoverschotten direct uit de kas droogt tot gedroogde tomaten en tapenades. Ons nieuwe merk Frezta® is geboren. De warmte voor deze oven komt van de gewonnen aardwarmte.

2013

2014

Realisatie van de ID Kas®

Voor de ontwikkeling van nieuwe tomatenrassen en energiebesparende teeltmethodes wordt een compleet nieuw en revolutionair kasconcept ontworpen: de IDkas®. Deze levert een enorme energiebesparing op en wordt in datzelfde jaar verkozen tot Overall Winner van de GreenTech Awards, een belangrijke internationale milieuprijs.

2014

2015

Uitgeroepen tot beste tomatenteler van de wereld

Onder andere voor het realiseren van de ID Kas® en onze inspanningen op het gebied van aardwarmte, worden we in 2015 verkozen tot beste tomatenteler van de wereld tijdens het Tomato Inspiration Event in Berlijn. 

2015

2016

Ad van Adrichem wordt algemeen directeur

Om in het groeiende bedrijf meer focus aan te brengen in de activiteiten neemt Ad van Adrichem het dagelijkse bestuur over als algemeen directeur.

2016

2018

Start Vertical Farming project

Onze voortdurende zoektocht naar nieuwe mogelijkheden en innovaties leidt tot de start van het Vertical Farming project. Daarmee doen we onderzoek naar verschillende gewassen en kweekmethodes om te kijken hoe we op een slimmere manier kunnen telen.

2018

2019

Uitbreiding LogiFour en aansluiting nieuwe Komkommerweg

Met de groeiende vraag naar verpakte tomaten voor derden besluiten we  LogiFour uit te breiden. Halverwege het jaar wordt ook de Komkommerweg langs ons bedrijf geopend en verhuizen we (op papier) van de Overgauwseweg naar de Komkommerweg.

2019

2020

Introductie nieuw logo

Inmiddels zijn we meer dan alleen een tomatenkweker. We zijn een innovatief bedrijf dat op duurzame wijze gezond voedsel produceert. Begin 2020 introduceren we ons nieuwe logo dat hier beter op aansluit, met alleen nog de naam Duijvestijn en de nieuwe slogan: next generation growers!

2020

“Wij geloven dat wanneer onze tomaten met respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken.”

Missie en kernwaarden

Wat wij belangrijk vinden

Sinds de oprichting in 1963 zijn wij continu aan het innoveren: om onze rassen en processen te verbeteren, om te verduurzamen en om verspilling tegen te gaan. 

Dat doen wij om zelf beter te worden, onze klanten maximaal te ontzorgen en om de wereld een beetje beter te maken. 

Onze missie:
met de meest innovatieve teeltmethodes smaakvolle en kwalitatief hoogwaardige voedingsmiddelen produceren die bijdragen aan de gezondheid van de consument en met een minimale milieubelasting worden geproduceerd en verpakt.

 

Wij geloven bovendien dat wanneer onze tomaten met veel respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken. 

Wij zetten dan ook maximaal in op biologische gewasbescherming door het natuurlijke ecosysteem in de kas te onderhouden en zijn we hard op weg om al onze kringlopen te sluiten. Dat vergt een nieuwe manier van denken over je bedrijfsvoering en je product. 

Wij zijn de next generation growers!

Wat wij belangrijk vinden

Sinds de oprichting in 1963 zijn wij continu aan het innoveren: om onze rassen en processen te verbeteren, om te verduurzamen en om verspilling tegen te gaan. 

Dat doen wij om zelf beter te worden, onze klanten maximaal te ontzorgen en om de wereld een beetje beter te maken. 

Onze missie:
met de meest innovatieve teeltmethodes smaakvolle en kwalitatief hoogwaardige voedingsmiddelen produceren die bijdragen aan de gezondheid van de consument en met een minimale milieubelasting worden geproduceerd en verpakt.

Wij geloven bovendien dat wanneer onze tomaten met veel respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken. 

Wij zetten dan ook maximaal in op biologische gewasbescherming door het natuurlijke ecosysteem in de kas te onderhouden en zijn we hard op weg om al onze kringlopen te sluiten. Dat vergt een nieuwe manier van denken over je bedrijfsvoering en je product. 

Wij zijn de next generation growers!

Onze kernwaarden

We hebben onze geschiedenis, identiteit en missie vertaald in een zestal kernwaarden. Dat zijn de belangrijkste waarden van ons bedrijf en laten zien waar wij voor staan en uit willen stralen in alles wat we doen.

Plezier

Het telen van tomaten zit bij ons in de genen en dit doen wij al vele jaren met veel passie en plezier. Dat willen we uitstralen en overbrengen op de mensen waarmee en waarvoor wij werken. Wij geloven dat wanneer mensen plezier hebben, ze betrokken, proactief, loyaal, enthousiast en succesvol zijn. Dat leidt tot een goed product.

Innovatief

We lopen voorop in de ontwikkeling van nieuwe systemen en nieuwe manieren om onze gewassen te telen, te sorteren en te verpakken. Duurzaamheid, kwaliteit en efficiëntie zijn hierbij onze uitgangspunten. We streven ernaar onze processen continu te verbeteren. 

Maatschappelijk betrokken

We zijn ons bewust van de impact die ons handelen van vandaag heeft op de wereld van morgen. We streven er dan ook naar om niet alleen onze negatieve impact te verkleinen (door te verduurzamen), maar ook door onze positieve impact te vergroten. Onder andere door regelmatig deel te nemen aan maatschappelijke/ lokale initiatieven en bij te dragen aan de ontwikkeling en beschikbaarheid van gezond voedsel voor iedereen.

Duurzaam

Het verduurzamen van onze processen, producten en diensten is een van onze belangrijkste groeifactoren. Het circulair maken van al onze processen (maximaliseren van afvalbenutting, efficiënt gebruikmaken van hulpbronnen, recyclen en sociale innovatie) is hierbij een speerpunt. 

Klantgericht

Gewapend met gedegen vakkennis en jarenlange ervaring zetten wij ons elke dag 100% in om onze klanten en partners optimaal te ‘ontzorgen’. Wij denken proactief mee en zijn pas tevreden als de verwachting van de klant is overtroffen, zowel op het gebied van onze service en diensten, als op het gebied van onze producten. 

Ondernemerschap

Ondernemerschap betekent voor ons het zien van kansen en het benutten van die kansen waarmee we waarde creëren voor onze omgeving en voor onszelf. Wij passen ons aan waar nodig en durven risico’s te nemen. Wij geloven dat iedereen in staat is om kansen te zien, initiatief te nemen, het maximale uit zichzelf te halen en succes te boeken.

Certificering

Kwaliteit staat bij Duijvestijn Tomaten voorop. Om dit te borgen beschikken we over een aantal certificaten die elk jaar opnieuw worden getoetst. Dit biedt onze klanten de zekerheid dat we voldoen aan de strengste eisen op het gebied voedselveiligheid, traceerbaarheid, milieu, arbeidsomstandigheden, veiligheid, hygiëne, etc.

BRC Food
IFS Food
Planet Proof
Global GAP
Global GAP Grasp
Nurture
smeta