Over ons
Duijvestijn Tomaten
Al meer dan zestig jaar is Duijvestijn Tomaten een gepassioneerde teler van kwalitatief hoogwaardige en smaakvolle tomaten. Duurzaamheid en innovatie zijn voor ons altijd een rode draad geweest en het zijn dan ook belangrijke onderdelen van onze bedrijfsvoering. In de loop van de jaren hebben wij ons steeds meer gespecialiseerd in duurzame productie en in de ontwikkeling van nieuwe (tomaten)producten en gezonde voedselconcepten. Inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een van de meest innovatieve en duurzame tomatenkwekers van de wereld. We lopen voorop in de ontwikkeling van nieuwe, duurzame manieren om gewassen te telen, te sorteren en te verpakken. Ons doel is om uiteindelijk al onze processen circulair te maken.
Op onze twee locaties in Pijnacker telen we momenteel op bijna 25 hectare en produceren we jaarlijks ongeveer 17 miljoen kilo tomaten. Dat doen wij met veel respect voor mens en milieu. Onze medewerkers werken met veel toewijding aan het kweken, verzorgen, oogsten, sorteren en verpakken van diverse soorten tomaten. Kwaliteit en smaak zijn ons ons altijd leidend. Om elk jaar de beste tomaten te kunnen oogsten worden deze met de hand geplukt en meerdere keren onderworpen aan strenge kwaliteitschecks.
Onze tomaten worden geleverd aan supermarkten, foodservice bedrijven, groothandelaren en speciaalzaken in Nederland en daarbuiten.
Beste tomatenteler van de wereld
In 2015 zijn wij uitgeroepen tot beste tomatenteler van de wereld, onder andere voor onze inspanningen op het gebied van aardwarmte en de ontwikkeling van een compleet nieuw energiebesparend kasconcept: de ID kas®.
In 2023 zijn we onderdeel geworden van The Flavour Farm. Hierdoor kunnen we onze verdere internationale groei en duurzame ambities realiseren.
Inmiddels zijn we meer dan een tomatenteler. We zijn ook producent van ovengedroogde tomaten en nieuwe, gezonde voedselconcepten.
Bekijk hier onze corporate video:
Ons team
Jonne Versteeg
Ad van Adrichem
The Flavour Farm
Peter Duijvestijn
Remco Duijvestijn
Ted Duijvestijn
Suzanne Schalk-Buiks
Irma Duijvestijn
Roos Zurel
Kim Oosterom
Jaap van den Berg
Sylvia Duijvestijn
Ted van Holsteijn
Richard Enthoven
Mitchell Olsthoorn
Remy van Haaster
Bowie Renken
Remco Zwart
Duijvestijn Next
Maaike Bracke-Verhoeven
Duijvestijn Next
Sem van Kester
Duijvestijn Next
Frank Vollering
Duijvestijn Next
René Vijverberg
Duijvestijn Next
Arjan van Ettinger
LogiFour
Tom de Jong
LogiFour
Marton bij de Vaate
LogiFour
Richard Perlee
LogiFour
Nick Blaauw
LogiFour
Max Oosterom
LogiNext
Geschiedenis
1963
Oprichting
Vader Leo Duijvestijn start in Honselersdijk een klein glastuinbouwbedrijf ter grootte van 15.700 m2 waar hij tomaten kweekt. Daar leren Ted, Peter, Ronald en Remco, de fijne kneepjes van het tuinbouwvak.
1988
Overname
Ted, Peter en Ronald Duijvestijn nemen het glastuinbouwbedrijf over van hun vader en dopen het tot Gebroeders Duijvestijn Tomaten.
1997
Uitbreiding
Al snel blijkt schaalvergroting noodzakelijk en besluiten we tot de bouw van een nieuw kassencomplex aan de Middenweg in Wateringen, met een glasoppervlakte van 45.000 m2. In datzelfde jaar treedt broer Remco eveneens toe tot het bedrijf.
2001
Oprichting LogiFour
Om flexibel en efficiënt te kunnen leveren aan onze klanten richten we LogiFour op. Een gloednieuw verpakkings- en distributiecentrum waarmee we het sorteren en verpakken van de tomaten in eigen beheer hebben en we ook voor derden in elke gewenste verpakking (groot of klein) kunnen verpakken.
2004
Verhuizing naar Pijnacker
De groeiende vraag naar kwalitatief hoogwaardig tomaten betekent een tweede noodzakelijke uitbreiding en we laten een nieuw en innovatief kassencomplex op onze huidige locatie in Pijnacker bouwen.
2011
Start aardwarmte project
Om ons energiegebruik terug te dringen besluiten wij als een van de eerste telers van Nederland onze kassen te gaan verwarmen met geothermische energie. Hierdoor gebruiken we praktisch geen fossiele brandstoffen meer.
2012
Ontwikkeling biobased verpakkingen en naamsverandering
We specialiseren ons steeds meer in duurzame productie en zetten ons in om onze afvalstromen te benutten. Van daaruit ontwikkeling we nieuwe verpakkingen op basis van tomatenstengels. De oude naam Gebr. Duijvestijn past hier niet meer goed bij. Datzelfde jaar veranderen we de naam naar Duijvestijn Tomaten.
2013
Ontwikkeling duurzame droogoven en introductie Frezta®
Om verspilling nog meer tegen te gaan ontwikkelen we een speciale oven die tomatenoverschotten direct uit de kas droogt tot gedroogde tomaten en tapenades. Ons nieuwe merk Frezta® is geboren. De warmte voor deze oven komt van de gewonnen aardwarmte.
2014
Realisatie van de ID Kas®
Voor de ontwikkeling van nieuwe tomatenrassen en energiebesparende teeltmethodes wordt een compleet nieuw en revolutionair kasconcept ontworpen: de IDkas®. Deze levert een enorme energiebesparing op en wordt in datzelfde jaar verkozen tot Overall Winner van de GreenTech Awards, een belangrijke internationale milieuprijs.
2015
Uitgeroepen tot beste tomatenteler van de wereld
Onder andere voor het realiseren van de ID Kas® en onze inspanningen op het gebied van aardwarmte, worden we in 2015 verkozen tot beste tomatenteler van de wereld tijdens het Tomato Inspiration Event in Berlijn.
2016
Ad van Adrichem wordt algemeen directeur
Om in het groeiende bedrijf meer focus aan te brengen in de activiteiten neemt Ad van Adrichem het dagelijkse bestuur over als algemeen directeur.
2018
Start Vertical Farming project
Onze voortdurende zoektocht naar nieuwe mogelijkheden en innovaties leidt tot de start van het Vertical Farming project. Daarmee doen we onderzoek naar verschillende gewassen en kweekmethodes om te kijken hoe we op een slimmere manier kunnen telen.
2019
Uitbreiding LogiFour en aansluiting nieuwe Komkommerweg
Met de groeiende vraag naar verpakte tomaten voor derden besluiten we LogiFour uit te breiden. Halverwege het jaar wordt ook de Komkommerweg langs ons bedrijf geopend en verhuizen we (op papier) van de Overgauwseweg naar de Komkommerweg.
2020
Uitbreiding en introductie nieuw logo
Inmiddels zijn we meer dan alleen een tomatenkweker. We zijn een innovatief bedrijf dat op duurzame wijze gezond voedsel produceert. In 2020 breiden we onze ambities nog verder uit en bouwen we tegenover de huidige locatie aan de Komkommerweg een gloednieuw kassencomplex met een oppervlakte van ca 10 ha, waar we ook gaan belichten en dus jaarrond kunnen telen. Daarmee verdubbelen we bijna ons huidige teeltoppervlak en maken we ons bedrijf toekomstproof. En daarbij past een nieuw, krachtig, eigentijds en fris logo, met alleen nog de naam Duijvestijn en de nieuwe slogan: next generation growers.
2023
Duijvestijn Tomaten wordt onderdeel van The Flavour Farm
Met het onderbrengen van Duijvestijn Tomaten binnen The Flavour Farm kunnen we onze verdere (internationale) groei en duurzame ambities realiseren. Het is de eerste stap in de opbouw van een Europees netwerk van hoogwaardige teeltlocaties naar het duurzame model van ons bedrijf.
“Wij geloven dat wanneer onze tomaten met respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken.”
Missie en kernwaarden
Wat wij belangrijk vinden
Sinds de oprichting in 1963 zijn wij continu aan het innoveren: om onze rassen en processen te verbeteren, om te verduurzamen en om verspilling tegen te gaan.
Dat doen wij om zelf beter te worden, onze klanten maximaal te ontzorgen en om de wereld een beetje beter te maken.
Onze missie:
met de meest innovatieve teeltmethodes smaakvolle en kwalitatief hoogwaardige voedingsmiddelen produceren die bijdragen aan de gezondheid van de consument en met een minimale milieubelasting worden geproduceerd en verpakt.
Wij geloven bovendien dat wanneer onze tomaten met veel respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken.
Wij zetten dan ook maximaal in op biologische gewasbescherming door het natuurlijke ecosysteem in de kas te onderhouden en zijn we hard op weg om al onze kringlopen te sluiten. Dat vergt een nieuwe manier van denken over je bedrijfsvoering en je product.
Wij zijn de next generation growers!
Wat wij belangrijk vinden
Sinds de oprichting in 1963 zijn wij continu aan het innoveren: om onze rassen en processen te verbeteren, om te verduurzamen en om verspilling tegen te gaan.
Dat doen wij om zelf beter te worden, onze klanten maximaal te ontzorgen en om de wereld een beetje beter te maken.
Onze missie:
met de meest innovatieve teeltmethodes smaakvolle en kwalitatief hoogwaardige voedingsmiddelen produceren die bijdragen aan de gezondheid van de consument en met een minimale milieubelasting worden geproduceerd en verpakt.
Wij geloven bovendien dat wanneer onze tomaten met veel respect voor mens en milieu worden geteeld, ze ook beter smaken.
Wij zetten dan ook maximaal in op biologische gewasbescherming door het natuurlijke ecosysteem in de kas te onderhouden en zijn we hard op weg om al onze kringlopen te sluiten. Dat vergt een nieuwe manier van denken over je bedrijfsvoering en je product.
Wij zijn de next generation growers!
Onze kernwaarden
We hebben onze geschiedenis, identiteit en missie vertaald in een zestal kernwaarden. Dat zijn de belangrijkste waarden van ons bedrijf en laten zien waar wij voor staan en uit willen stralen in alles wat we doen.
Plezier
Het telen van tomaten zit bij ons in de genen en dit doen wij al vele jaren met veel passie en plezier. Dat willen we uitstralen en overbrengen op de mensen waarmee en waarvoor wij werken. Wij geloven dat wanneer mensen plezier hebben, ze betrokken, proactief, loyaal, enthousiast en succesvol zijn. Dat leidt tot een goed product.
Innovatief
We lopen voorop in de ontwikkeling van nieuwe systemen en nieuwe manieren om onze gewassen te telen, te sorteren en te verpakken. Duurzaamheid, kwaliteit en efficiëntie zijn hierbij onze uitgangspunten. We streven ernaar onze processen continu te verbeteren.
Maatschappelijk betrokken
We zijn ons bewust van de impact die ons handelen van vandaag heeft op de wereld van morgen. We streven er dan ook naar om niet alleen onze negatieve impact te verkleinen (door te verduurzamen), maar ook door onze positieve impact te vergroten. Onder andere door regelmatig deel te nemen aan maatschappelijke/ lokale initiatieven en bij te dragen aan de ontwikkeling en beschikbaarheid van gezond voedsel voor iedereen.
Duurzaam
Het verduurzamen van onze processen, producten en diensten is een van onze belangrijkste groeifactoren. Het circulair maken van al onze processen (maximaliseren van afvalbenutting, efficiënt gebruikmaken van hulpbronnen, recyclen en sociale innovatie) is hierbij een speerpunt.
Klantgericht
Gewapend met gedegen vakkennis en jarenlange ervaring zetten wij ons elke dag 100% in om onze klanten en partners optimaal te ‘ontzorgen’. Wij denken proactief mee en zijn pas tevreden als de verwachting van de klant is overtroffen, zowel op het gebied van onze service en diensten, als op het gebied van onze producten.
Ondernemerschap
Ondernemerschap betekent voor ons het zien van kansen en het benutten van die kansen waarmee we waarde creëren voor onze omgeving en voor onszelf. Wij passen ons aan waar nodig en durven risico’s te nemen. Wij geloven dat iedereen in staat is om kansen te zien, initiatief te nemen, het maximale uit zichzelf te halen en succes te boeken.
Certificering
Kwaliteit staat bij Duijvestijn Tomaten voorop. Om dit te borgen beschikken we over een aantal certificaten die elk jaar opnieuw worden getoetst. Dit biedt onze klanten de zekerheid dat we voldoen aan de strengste eisen op het gebied voedselveiligheid, traceerbaarheid, milieu, arbeidsomstandigheden, veiligheid, hygiëne, etc.
BRCGS Food
BRCGS Food is de internationaal erkende standaard op het gebied van voedselveiligheid en richt zich op de bescherming van consumenten door een algemene basis te bieden voor de beoordeling van bedrijven die voedingsmiddelen produceren. Een BRCGS Food certificering betekent dat er aan de wettelijke verplichting is voldaan en er een hoge mate van bescherming van de consument gegarandeerd kan worden.
Download het meest recente certificaat van LogiFour
IFS Food
Omdat we kwaliteit zo belangrijk vinden beschikken we naast het BRC certificaat ook over een IFS Food certificaat. De International Food Standard (IFS Food) is eveneens een internationaal erkende standaard op het gebied van voedselveiligheid en toont aan dat de organisatie voldoet aan de basisvoorwaarden voor voedselveiligheid. IFS certificering draagt bij aan een nauwkeurige analyse van de risico’s, de beheersing ervan en een continue verbetering van voedselveiligheid.
Download het meest recente certificaat van LogiFour
Planet Proof
On the way to Planet Proof' is een andere en internationale naam voor het vroegere keurmerk Milieukeur. Planet Proof gecertificeerde bedrijven voldoen aan bovenwettelijke eisen en leveren daarmee een bijdrage aan een schonere lucht, vruchtbare bodem, goede waterkwaliteit, meer natuur op het landbouwbedrijf, diergezondheid en dierenwelzijn, en recycling. Het onafhankelijke keurmerk bewijst dat het product duurzamer is geproduceerd en daardoor beter is voor natuur, milieu, klimaat en dier.
Download ons meest recente certificaat
GLOBALG.A.P.
Het GLOBALG.A.P. keurmerk stimuleert de toepassing van goede landbouwpraktijken en maakt de consument duidelijk dat het bedrijf levensmiddelen produceert met een minimale milieu-impact en op een verantwoorde manier omgaat met de veiligheid en gezondheid van mens en dier. GLOBALG.A.P. is een internationaal erkende norm voor agrarische productie, die de veilige en duurzame productie van levensmiddelen garandeert.
Download ons meest recente certificaat
GLOBALG.A.P. GRASP
Ter aanvulling op het GLOBALG.A.P. certificaat beschikken we ook over een Grasp beoordeling. GRASP is de wereldwijd toegepaste sociale standaard voor de primaire producent. De module is gericht op de borging van goede arbeidsomstandigheden en werkgeverschap. Er wordt beoordeeld of de onderneming voldoet aan de wettelijke eisen op het gebied van onder meer veiligheid, personeel- en loonadministratie, veiligheid, personeelsvertegenwoordiging, arbeidstijdenwet, pensioenen en uitbesteding van werk.
Download ons meest recente certificaat
Tesco Nurture
Tesco Nurture is een geïntegreerd bedrijfsmanagement systeem en uitsluitend ontwikkeld voor Tesco. Het schema omvat naast milieustandaarden ook eisen ten aanzien van de vorm, grootte, soort en houdbaarheid van het product.
Download ons meest recente certificaat
SMETA
SMETA is een standaard om ethische handel te waarborgen en de arbeidsomstandigheden in de wereldwijde toeleveringsketens te verbeteren. Het omvat alle aspecten van verantwoord ondernemen en bestaat uit vier pijlers: arbeid, gezondheid en veiligheid, milieu en bedrijfsethiek.
QS. Quality scheme for food.
Het QS kwaliteitssysteem voor levensmiddelen is de toonaangevende standaard voor voedselveiligheid in Duitsland en staat voor kwaliteitsgarantie van boerderij tot winkel.
Download hier het meest recente certificaat van LogiFour.
Leaf
LEAF Marque is een wereldwijd garantiesysteem dat duurzamer geteelde producten erkent. Het wordt toegekend aan producenten die zich inzetten voor milieubewuste teelt en zorg voor het milieu. LEAF Marque werkt aan het opbouwen van veerkrachtige bedrijven, het ontwikkelen van klimaatbestendigheid, het verbeteren van de natuur en de biodiversiteit, het stimuleren van innovatie in de toeleveringsketen en het betrekken van consumenten bij positieve verandering.
Download ons meest recente certificaat.