Stage- en afstudeeropdrachten

  Home » Over ons » Werken bij Duijvestijn Tomaten » Stage- en afstudeeropdrachten

Stage- en afstudeeropdrachten bij Duijvestijn Tomaten

 

Stage opdrachten bij Duijvestijn Tomaten

Leuke stage-/afstudeeropdracht bij Duijvestijn Tomaten:

 

* Ontwikkel mee aan een nieuw consumentenproduct! * 

Wij zoeken een derde of vierde jaars HBO student voor een super leuke en interessante stage of afstudeeropdracht: het mee ontwikkelen van een een nieuw consumentenproduct in samenwerking met Kitchen.blue. Dit is een continu proces, dus er is altijd iets te doen.

 

Even voorstellen:

Duijvestijn Tomaten is een duurzaam, innovatief en toonaangevend tomatenteeltbedrijf uit Pijnacker, in 2015 nog gekozen tot beste tomatenteler van de wereld. Wij kweken op 13,5 hectare tomatensoorten met behulp van de laatste innovatieve methodes. Zo worden de kassen verwarmd met aardwarmte. Daarnaast hebben we ons eigen verpakkingsbedrijf, LogiFour en een innovatie centrum. We zijn voortdurend op onderzoek naar nieuwe kweekmethodes, technologieën en producten om meer waarde toe te voegen aan onze mooie producten. We hebben bijvoorbeeld een nieuwe productieruimte gebouwd met een speciale droogoven op aardwarmte. Hier willen we in samenwerking met Kitchen.blue waardevolle concepten voor de consument gaan produceren.

 

Kitchen.blue is een bedrijf van food liefhebbers die vinden dat eten beter en lekkerder kan. Onze kok maakt de lekkerste groente-producten, die we dan op een duurzame manier in productie brengen en introduceren in de retail- en foodservice markt. We noemen dat concept ontwikkeling en –marketing. Momenteel werken we met Duijvestijn Tomaten aan gedroogde groenten snacks. Hiervoor gebruiken we de op aardwarmte (duurzaam!) gestookte droogoven. We willen verspilde groenten (duurzaam!), met behoud van voedingswaarde (gezond!) introduceren in de Nederlandse foodretail.

 

Serieuze stage-/afstudeer opdracht!

Daarvoor is nog veel ontwikkel-werk nodig. We zoeken iemand die kan denken vanuit consumenten perspectief, enthousiast wordt van duurzamer en gezonder eten, gestructureerd proefnemingen kan doen en ook de kick ziet van het introduceren van producten bij een supermarkt. De kern is technologische productontwikkeling, maar meedenken met de marketingkant is zeker gewenst.

 

Samenvatting

  • Productontwikkeling van grondstof via technologie naar concept
  • Integraal project: van kweker tot en met supermarkt
  • Duurzaamheid, gezondheid en smaak zijn kernwaardes
  • Analytisch en precies kunnen werken
  • Affiniteit met technologie en productie in relatie tot consumentenproducten
  • Creativiteit, zelfstandigheid en nieuwsgierigheid zijn onmisbaar

 

Standplaats: Duijvestijn Tomaten Pijnacker

Coördinatie en begeleiding: team Kitchen.blue

Doorlooptijd: circa 3-6 maanden

 

Download de tekst hier