Historie

  Home » Historie

Het begon met Tomatenkwekerij Gebroeders Duijvestijn

Gebroeders Duijvestijn PijnackerHet telen van tomaten zit bij Duijvestijn Tomaten in de genen. Ted, Peter en Ronald Duijvestijn namen in 1988 een glastuinbouwbedrijf ter grootte van 15.700 m2 over van hun vader, gevestigd in Honselersdijk. Ze gaven het de naam Tomatenkwekerij Gebroeders Duijvestijn.

 

Na een aantal jaar bleek dat de ondernemers nieuwbouw en schaalvergroting moesten toepassen om een betere positie te kunnen verwerven binnen de tomatenteelt. Dit leidde in 1997 tot de bouw van een nieuwe kas in Wateringen. Dit was tevens het moment waarin Remco Duijvestijn toetrad tot het bedrijf. Dit bedrijf kende een oppervlakte van 45.000 m2.

 

Oprichting LogiFour

Al vrij snel na de oprichting van het bedrijf in Wateringen, bleek dat het bedrijf met deze glasoppervlakte tomaten eigenlijk al een te kleine speler in de markt is om goede, flexibele en betrouwbare partij te zijn voor de handelsmarkt. Dit was de aanleiding voor de gebroeders Duijvestijn om LogiFour in 2001 op te richten, waarmee het met verschillende telers mogelijk werd om flexibel en efficiënt in te spelen op de wensen van de klant. Op deze manier kreeg het bedrijf een betere marktpositie.

 

Nieuwbouw kassencomplex in Pijnacker

De uitgebreide klantenkring vroeg steeds meer om kwalitatieve tomaten van Duijvestijn Tomaten. Dit heeft de gebroeders ertoe gezet om een nieuwe kas te bouwen in Pijnacker en de reeds verouderde locatie af te stoten. In 2004 zijn de eerste tomatenplanten gepoot op het nieuwe complex met een glasoppervlakte van 10,5 hectare. In 2008 is dit areaal uitgebreid met nog eens 3 hectare, tot een uiteindelijke kwekerij van 13,5 hectare.

 

Met de bouw van de nieuwe kas, is tevens LogiFour ´meeverhuist´. Dit betekent dat alle tomaten van het bedrijf rechtstreeks gesorteerd en verpakt worden in de juiste eindverpakking. De locatieverhuizing van Wateringen naar Pijnacker betekende ook dat er steeds meer in consumentenverpakkingen werd geleverd. Het leveren van six- en fourpacks, netverpakkingen en overige consumenten verpakkingen leidde ertoe dat Duijvestijn Tomaten zich steeds meer specialiseerde tot een waardige ketenpartner.

 

Keuze voor aardwarmte

Een andere mijlpaal binnen de bedrijfsvoering is de start van het aardwarmteproject in september 2010. De visie op ´duurzaam… voor een gezondere wereld´ werd door het leveren van duurzame, fossiel-vrije warmte, daarmee voor een groot deel ten uitvoer gebracht. Deze investering zette het bedrijf op het gebied van duurzaamheid op de kaart.

 

Van Tomatenkwekerij Gebroeders Duijvestijn naar Duijvestijn Tomaten

Gebroeders Duijvestijn - Duijvestijn TomatenIn 2012 heeft het bedrijf een naamswijziging doorgevoerd. Voorheen heette het bedrijf Tomatenkwekerij Gebroeders Duijvestijn. De nieuwe naam luidt Duijvestijn Tomaten.

 

Verschillende ontwikkelingen op het gebied van innovatie, duurzame productie, smaakvolle tomatenproducten, personeelsbeleid en ontzorging van klanten hebben ervoor gezorgd dat het bedrijf meer is dan ‘slechts’ een tomatenkwekerij van vier gebroeders.

Contact