Certificering Duijvestijn Tomaten

  Home » Duijvestijn Tomaten » Certificering Duijvestijn Tomaten

Duijvestijn Tomaten

 

Duurzaam gecertificeerd

 
De producten van Duijvestijn Tomaten worden aan diverse Europese supermarkten geleverd. Voornamelijk in het hogere segment. Om aan de hoogstaande markten te leveren zijn verschillende kwaliteitszorgsystemen een vereiste.
 
Duijvestijn Tomaten heeft samen met Duijvestijn Kwekerij en Duijvestijn LogiFour een groot aantal certificeringen.

 

BRC (British Retail Consortium)

Aangezien LogiFour haar producten ook klein verpakt en dus rechtstreeks levert aan de retailsector, is het certificaat BRC een vereiste. In Nederland hebben enkele Nederlandse supermarkten, zoals Albert Heijn, inmiddels deze richtlijnen op het gebied van kwaliteit en voedselveiligheid overgenomen. De BRC-norm geldt alleen voor het sorteer- en verpakkingsbedrijf. Voor Duijvestijn Tomaten gaat het hierbij dus om LogiFour. De BRC-norm beschrijft de hygiëne- en voedselveiligheidseisen voor het sorteren en verpakken van voedsel.

 

Lees hier meer over wat de BRC Certificering inhoud.

 

Field to Fork

Dit certificatieschema is door ons geïmplementeerd in verband met de levering aan de Engelse supermarktketen Marks & Spencer. Deze supermarktketen stelt als eis dat wanneer telers aan de supermarktketen leveren of waarvan product via een tussenhandelaar of verwerker bij M&S in het schap komt, aan de eisen van Field to Fork voldoet.

 

LEAF - Duijvestijn CertificeringenLEAF (Linking Environment And Farm)

Naast bovenstaande certificeringen, hebben we ook het certificaat Leaf behaald. LEAF zet zich in voor een levensvatbare landbouw die ecologisch en sociaal aanvaardbaar is en hierbij de continuïteit van de voorziening van gezond, betaalbaar voedsel met behoud en versterking van het weefsel en de natuur van het platteland voor toekomstige generaties waarborgt.

 

LEAF moedigt boeren/tuinders over de hele wereld aan Integrated Farm Management (IFM) vast te stellen en om de voordelen van IFM aan consumenten te stimuleren. Ook Duijvestijn Tomaten hecht waarde aan haar omgeving en op een duurzame wijze produceren. Met behulp van deze certificering wordt deze gedachte benadrukt.

 

Klik hier voor meer informatie over Leaf.

 

 

Tesco Nurture - Duijvestijn CertificeringenTesco Nurture

Tesco is een grote supermarktketen in Groot-Brittannië. Duijvestijn Kwekerij en Duijvestijn LogiFour leveren aan Tesco. Alle producenten die aan Tesco leveren dienen in het bezit te zijn van een Tesco Nurture certificaat. Dit systeem is ontwikkeld door Tesco om de maatschappij te laten zien dat Tesco zich inzet voor duurzame bedrijfsvoering. Kwaliteit, voedselveiligheid, hygiëne, natuur, milieu en arbeidsomstandigheden zijn de belangrijkste speerpunten.

 

Tesco Nurture is opgezet voor zowel het productieproces als de sorteer- en verpakkingswerkzaamheden.

 

Lees hier meer over Tesco Nurture. 

 

UK-Standard

UK-Standard is opgezet om aan de specifieke eisen vanuit de Engelse markt te voldoen. Kwaliteit-, arbo-, teelt-, milieu- en productveiligheidsvoorschriften zijn de belangrijkste eisen vanuit dit kwaliteitssysteem.

 

 

GlobalGAP

Een groot aantal Europese retailers stelt een GlobalGAP certificaat als eis alvorens men mag leveren. Met behulp van dit certificaat tonen telers van voedingsmiddelen aan, dat zij kunnen garanderen dat het voedsel wat aan de retailers wordt geleverd, voedselveilig is. Traceerbaarheid is hierbij een belangrijk item. Voor Duijvestijn Tomaten en Duijvestijn LogiFour is het mogelijk om te voldoen aan de General Food Law. Voor beide BV’s is het o.a mogelijk om één schakel verder, en één schakel terug te traceren in de keten.

 

Lees hier meer over GlobalGAP.

 

 

Nature Counts

Tijdens het symposium ‘De duurzame toekomst’ dat 24 maart 2011 plaatsvond, is het duurzaamheidslabel Nature Counts uitgereikt aan Duijvestijn Tomaten. Dit predicaat werd door Philip Smits, algemeen directeur van The Greenery, uitgereikt.

 

Greenery Nature Counts Duijvestijn CertificeringenTelers of teeltbedrijven die koplopers zijn op het gebied van duurzaamheid kunnen geselecteerd worden voor het initiatief. De thema’s People en Planet zijn daarbij bepalend. Kandidaten worden beoordeeld op de criteria Energieverbruik, Gewasbescherming, Natuur en landschap, Transparantie, Afval, Water en Medewerkers. Om deel uit te kunnen maken van Nature Counts moeten kandidaten uitzonderlijk scoren op één van de thema’s en goed op de andere thema’s.

 

Duijvestijn Tomaten heeft op basis van de aardwarmteput, verlaging CO2-uitstoot en het verantwoord omgaan met medewerkers deze erkenning ontvangen. De jury omschreef de motivatie als volgt:

 

“Duijvestijn heeft de vierde aardwarmteput in Nederland. Ze zijn hierin dus redelijk vooruitstrevend. Wat daarnaast een belangrijke overweging voor de jury is, is dat de gebroeders Duijvestijn al jarenlang een energie expertisecentrum hebben en op diverse manieren streven naar verduurzaming. Ook als leerbedrijf doen de gebroeders Duijvestijn het al jaren goed. In die zin is deze Nature Counts aanvraag ook een veelzijdige aanvraag.”

 

Samenvattend dus een hele mooie waardering die ons werk van de afgelopen jaren bekroont.

 

Lees hier meer over Nature Counts.